Verksamhetsberättelse 2021

Under året har vi har fortsatt med våra populära dagsturer till Söderarm. Nytt för i år är att vi kör en guidad tur i FD spärrbataljon Söderarm med Kustjägaren Staffan Vestin som guide. Dessa turer har blivit mycket uppskattade och efterfrågan har varit större än vi mäktat med men kommer fortsätta med dessa turer även kommande år så de som inte fick plats gånga året är välkomna till våren. Utöver vår museala verksamhet har vi även genom Sjövärnskåren stöttat samhället med båten och under perioden mars till sista december har båten varit på tjugotal larm.

Även i år begav vi oss till Ängskär i norra Uppland i slutet av juli och där körde vi prova-på-turer och uppvisning tillsammans med Sjövärnskåren från Gävle med många glada gäster.

Vi har under året tacksamt tagit emot bidrag till att iordningställa vår FRB och under vintern 21/22 jobbas det för fullt med detta och förhoppningen är att hon ska vara i sjön i början av sommaren -22.

/Föreningen Svenska Stridsbåtar

Passage av Vaxholms Kastell
Besök på Örlogsdagarna i Stockholm
På väg hem sen sommarkväll